Ny vecka

Hej! Nu är denna måndag avklarad, gött mos! Har vart en rätt lugn dag i skolan ändå, började inte förrän nio egentligen men eftersom jag åkte med Alva så var jag ändå där som vanligt, alltså vid åttatiden... Så ingen sovmorgon här inte! Fast det är ändå skönt med lite kortare dag, det blir ju bara två lektioner innan lunch efter yttpyttekorta mentorstiden istället för tre normallånga. :)
 
Jag slutade tre idag, och åkte väl ut till stallet vid femtiden. Jag tömkörde lite, fast med bara tyglar så jag gick alltså bredvid manken, och sedan red jag lite på slutet. Blev så sugen när jag såg dem andra rida i ridhuset ju! Jag tränade mest lite öppnor och så, och att hon skulle forma sig hyfsat runt innerskänkeln, så det blev mest skrittarbete och lite, lite trav på slutet. Det blev alltså ett ganska lungt pass idag, så jag tog lördagens planer idag i stället, då jag ska vara med på en kurs med Poppan om att jobba hästen från marken på lördag i stället! Det ska bli väldigt spännande och jag är säker på att jag kommer att få lära mig massor av nytt.
 
Igår red jag dressyr i ridhuset, Poppan var lite knäpp men det berodde nog mest på det hastiga väderskiftet, hon brukar reagera en del på sånt... ;) Jag tränade mest på att hon skulle ta det lungt alltså och även då forma sig ordentligt runt innerskänkeln. 
 
Tyvärr blev det inga nya bilder alls i helgen, jag tog faktiskt med mig kameran men hittade så klart inte laddaren och den var helt urladdad... Som sagt tog jag med den ändå i hopp om att någon annan skulle ha sin kameraladdare med sig (ungefär alla i stallet som har kamera har en Nikon) men icke sa nicke! så jag får gå på jakt efter laddaren här hemma helt enkelt, så får vi se om det blir några bilder helgen som kommer i stället. Jag har faktiskt blivit lite fotosugen nu när snön har kommit och allt ju, efter allt lerigt slask!
 
Även imorgon slutar jag klockan tre, så jag åker väl ut till stallet ungefär som idag och om jag ska följa schemat står det dressyrpass med mycket öppnor igen, vi får väl se hur det går med det helt enkelt. 
 
På torsdag hoppas jag på att komma ut till stallet tidigt så jag hinner baka efteråt, vi ska nämligen fika lite på hemkunskapen på fredag då vi bara har teori i några veckor nu men vi får väl se vad jag hinner... Annars bakar ju typ fyra stycken till och vi är bara nio i 8 C så jag tror nog att det räcker ändå haha.
 
Nu ska jag nog ta och kolla på ett avsnitt New Girl, och sen ska jag nog lägga mig rätt tidigt idag, jag är faktiskt rätt trött efter dagen och det är inte bra att vara när man har hela veckan kvar... 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback