Pocahontas Blue Eyed Pops

Poppan, som hon oftast kallas (när jag inte säger något av alla tusen andra smeknamn hon har ^^) är ett litet d-ponnysto på 13 år. Hon är en ritkig liten prima donna, hon tror att hon är bäst och tycker att allt ska göras på hennes villkor. Hon gillar att galoppera i skogen, och är galen i mat! Hon tycker också om när jag kliar henne precis bakom ögat, det är supergulligt för hon blundar och somnar nästan, och underläppen vibrerar. Förutom att rider ut, dressyrar och småhoppar (med betoning på små, jag tycker att det blir allt för läskigt när det blir lite högre) tränar vi även lite trick då och då, nuvarande tricken som vi precis påbörjat inlärningen av är puss och buga, och än så länge kan hon nicka som svar åt frågor, och lyfta både vänster och höger framben på kommando (jag står framför henne, säger upp och pekar på det hon ska lyfta).
 
Poppan är brunskäck med svart man och svans, och ljust blåa, härliga och uttrycksfulla ögon. Man kan se på hela henne, och speciellt i ögonen, att hon blir riktigt stolt och mallig när man överöser henne med beröm!  Jag fick Poppan i början av Juli förra sommaren, och hon kom till mig fredagen den trettonde (otursdagen blev en turdag), fast i juli då. Det var verkligen den bästa dagen i mitt liv, den har förändrat hela mig och jag vet inte vad som skulle hända om stallet och framförallt Poppan försvann, det skulle vara som att skära bort halva mitt hjärta ungefär... Poppan har lärt mig otroligt mycket, och vi har utvecklat våran relation enormt sen hon kom, även om vi fortfarande jobbar på det så klart. Hon litar så mycket mer på mig nu, och jag på henne, och känslan när hon låter mig göra saker som inte andra får (kan vara att bara känna på bakbenen en av hennes dåliga dagar) eller när hon kommer fram och hälsar även fast hon har hö i boxen (som sagt är hon galen i mat och det är först nu på sistone som hon inte lägger öronen bakåt och hotar med ett bakben så fort man närmar sig boxen om hon har hö där) är obeskrivlig, om jag nu ska försöka, fantastisk!
 
Jag har snart haft henne i ett år (om några månader), ett helt år, tiden har gått så otroligt fort, men fler år ska det bli och jag tänker absolut aldrig sälja henne för att jag växer ur henne (vilket inte är så troligt eftersom jag är ganska kortväxt) eller vill ha en "bättre" häst, hon är min kompis och inte tävlingsmaskin! <3
 
Poppan får mig alltid på bra humör,kan trösta mig när jag är ledsen, få mig att koppla av efter en stressig dag och är bäst i världen helt enkelt! Har massor att skriva om Poppan men tror att jag får avrunda där så att ni ska orka läsa, men är det något mer ni undrar får ni fråga. 
 
 
 

Kommentarer
Lova säger:

Vilken fin häst! :) jag älskar hästar med blå ögon!

Svar: Tack, ja visst är det fint! :))
Evelina - evelinaochpoppan.blogg.se

2013-06-02 | 14:13:25
Bloggadress: http://villov.blogg.se
Lisa säger:

sv; Tack så mycket! Jättefin din häst också, underbart vackert ansikte (:

Svar: Tack! :)
Evelina - evelinaochpoppan.blogg.se

2013-06-02 | 22:35:50
Bloggadress: http://ponnytidenut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback